29 شهریور 1401 - 11:00 ق.ظ

استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است و باید هر سال توسط یک پارک علم و فناوری با حفظ استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شود.

به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین در اولین جلسه شورای سیاستگذاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری که در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: مفاهیم فناوری و نوآوری اگر برای مردم ملموس و قابل فهم نباشد و با زندگی مردم هم ارتباط نداشته نباشد مسیر رشد تکاملی خودرا در جامعه پیدا نمی کند.

وی تاکید کرد: باید در جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری به آثار هنری مرتبط با  فناوری های کاربردی و قابل استفاده برای مردم  و مزایای استفاده از روش های فناورانه و نوآورانه تاکید و از توجه صرف به فناوری های سطح بالای مورد استفاده در صنایع پرهیز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است و باید هر سال توسط یک پارک علم و فناوری با حفظ استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری قم و حتی هر چند سال یک بار با گستره بین المللی برگزار شود.

خیرالدین بر جذب مشارکت استانداری ها و دستگاه‌های اجرایی در  اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: در محورهای جشنواره باید به بومی سازی فناوری ها و حل مشکلات جامعه در صنعت و کشاورزی با استفاده از فناوری اشاره شود.

استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برگزاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در راستای ترویج فرهنگ فناوری در جامعه است و  انتظار داریم ابا این جشنواره یک جریان قوی برای تولید آثار هنری با موضوع فناوری را در کشور ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم نیز در این نشست با اعلام حمایت ویژه خود از برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط پارک علم و فناوری قم گفت: برگزاری این جشنواره باعث تقویت جریان رسانه ای شرکت های دانش بنیان می شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت‌های رسانه‌ای خود را تقویت کنند و آثاری تولید کنند که در رسانه های جمعی قابلیت انتشار داشته باشد.

همچنین خیرالله رهسپارفرد رئیس پارک علم و فناوری قم در این نشست محورها و زمان‌بندی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط این پارک اعلام کرد و اعضای شورای سیاستگذاری نظرات خود را در خصوص برگزاری مطلوب این جشنواره مطرح کردند.

نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در اوایل مهر ماه برگزار و فراخوان عمومی آن نیز در همین ماه منتشر می‌شود.

کد خبر: 125998

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0