5 مرداد 1401 - 6:00 ب.ظ

استاد صادقی باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد

حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش شناخته شده کشورمان که آثارش در بازتاب مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده بود، صبح امروز چهارشنبه (۵ مردادماه) در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان با تایید خبر درگذشت حبیب‌الله صادقی گفت: این استاد پیشکسوت عرصه نقاشی و و چهره نامدار هنر متعهد انقلابی صبح امروز (چهرشنبه ۵ مرداد ماه) به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گرفت.

وی ادامه داد: استاد صادقی مدتی قبل به دلیل سابقه بیماری؛ عمل فلب انجام داده بود و مدتی بود که کسالت داشت و ساعتی قبل با خبر شدم که آسمان هنر ایران یکی از ستاره‌های درخشان خود را از دست داد.

نامورمطلق درباره زمان تشییع و تدفین زنده‌نام صادقی گفت: با توجه به اینکه تنها ساعتی است که از این حادثه غمبار می‌گذرد هنوز جزییات مراسم مشخص نیست و رد گفت‌وگو و تعامل با خانواده مراب از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

حبیب‌الله صادقی درگذشت/ سالاری: استاد صادقی باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد

استاد حبیب‌الله صادقی با زبان هنر ثابت قدم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاد

همزمان باانتشار این خبر تلخ؛ محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد حبیب‌الله صادقی، هنرمند روایتگر انقلاب و حماسه را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت معاون امور هنری چنین آمده است: بسمه تعالی؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛ خبر درگذشت اندوه‌بار هنرمند متعهد، انقلابی و پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک  استاد حبیب الله صادقی، موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب شد.

سالاری در این پیام خاطرنشان کرده است: استاد حبیب‌الله صادقی شخصیت بزرگی که عمر پربرکت خویش را با عشق و هنرمتعهدانه درهم آمیخته و سالها با جان و دل خود در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثارش کنار مردم بود و باورها و آرمان های مردم را نقش زد؛ انقلابی بود و تفکر آرمانی داشت، همواره به دنبال ایجاد تحول، تجلی، قرائت و رهیافت جدید از روحیه انقلابی با زبان هنر، ثابت قدم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاد.

معاون امور هنری در ادامه این پیام تسلیت یادآور شده است: یقینا نام وآثار هنری این استاد و هنرمند پیشکسوت ارزشمند روایتگر انقلاب و حماسه برای همیشه در تاریخ هنر ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.  اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به خانواده محترم ایشان، اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.

حبیب‌الله صادقی درگذشت/ سالاری: استاد صادقی باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد

به گزارش ایرنا؛ محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۰) با حضور در موزه هنرهای معاصر فلسطین ضمن گفت‌وگو با استاد حبیب‌الله صادقی از کارگاه نقاشی ایشان بازدید کرد و در جریان روند آماده‌سازی آثار این هنرمند پیشکسوت قرار گرفت.

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از دوران کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد و سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند. زنده‌نام صادقی نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد.

زنده‌نام حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش، استاد دانشگاه، منتقد هنری و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر بود. وی در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا و واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش هنر و مدیریت هنری پرداخته است.

عضویت در واحد تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و ریاست موزه هنرهای معاصر تهران از مهمترین سوابق مدیریتی او به حساب می‌آید.

کد خبر: 118703

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0