17 اسفند 1399 - 3:25 ب.ظ

رایزن علمی و فرهنگی ایران:

اساتید ایرانی در چین بین ۱.۵ تا ۶ هزار یورو حقوق می‌گیرند

رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین گفت: ۳ هزار دانشجوی ایرانی در کشور چین در حال تحصیل هستند و ۱۴ دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی دارند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری مهر، رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین گفت: ۳ هزار دانشجوی ایرانی در کشور چین در حال تحصیل هستند و ۱۴ دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی دارند.

عباسعلی وفایی در برنامه نشست سالانه معاونت زبان فارسی ایران شناسی در خارج از کشور که صبح امروز به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، گفت: در کشور چین زبان و ادبیات فارسی جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ مرکز زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی در این کشور فعال بوده و ۱۴ دانشگاه در رشته مذکور از مقطع کارشناسی تا دکتری دانشجو می‌پذیرند. كم عدد ورق الاونو

رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین افزود: کشور چین در زمینه زبان و ادبیات فارسی استادان فعالی دارد که ۸ استاد ایرانی، کرسی زبان و ادبیات فارسی دارند. اوراق الكوتشينة اگر ویروس کرونا نبود این تعداد به ۱۳ استاد می‌رسید که محدودیت ویزای دریافتی مانع شد. مواقع الرياضة

وی ادامه داد: استادان زبان ادبیات فارسی در چین در آموزش و تألیف کتاب کوشا هستند و در حوزه گسترش زبان و ادبیات فارسی اصلاً محدودیت نبوده و دانشگاه‌ها هزینه خوبی در این زمینه دارند.

کد 300

کد خبر: 33582

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0