13 آبان 1400 - 5:15 ب.ظ

در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط عمومی ایران؛

ارزیابی و تجلیل از فعالان روابط عمومی و گپ های ارتباطی دولتی و خصوصی در نصف جهان

آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران با حضور مدیران این انجمن و کارشناسان و مدیران روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در سالن همایش های بین المللی پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

به گزارش عصر اصفهان، آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران شامگاه چهارشنبه با حضور مدیران و مسئولان این انجمن و کارشناسان و مدیران روابط عمومی سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی کشور و استان اصفهان به میزبانی مشترک شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی استان اصفهان، دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان موسسه آموزش عالی فن آوران حکیم و مجموعه سیتی سنتر اصفهان در سالن همایش های بین المللی پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
رییس انجمن روابط عمومی ایران نیز در این مراسم با اشاره استفاده روابط عمومی ها از شبکه های اجتماعی گفت: روابط عمومی ها نباید مردمداری را فراموش کنند زیرا نقش روابط عمومی در حقیقت به دست آوردن دل مردم دارد.
خسرو رفیعی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نقش بسزایی در جلب اعتماد مردم دارند، افزود: وظیفه روابط عمومی، نوعی جانفشانی و عشق است و آنها زمان خاصی برای این کار ندارند بلکه همواره در این مسیر فعالیت می کنند و روابط عمومی ها، بخشی از مدیریت سازمان در ارتباط با مردم هستند و امیدواریم در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به نقش روابط عمومی ها شود و در حال رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه هستیم.
ایشان در پایان با حالت حزن و اشک با اشاره به نیاز مردم اصفهان و ایران به جاری شدن آب زاینده رود افزود: این زاینده رود تشنه است و تحمل این شرایط برای مردم سخت است و اشک همه ما برای جاری شدن آب زاینده رود و دیدن خشکی آن جاری است و این حق باید احقاق حق شده و آب زانده رود جاری شود.
در این نشست، آقای سید محمد موسوی نائب رئیس خانه ارتپاطات و عضو دپارتمان ارتباطات و اطلاعات درمصاحبه ای با رسانه ها گفت:اصفهان در حقیقت در راستای رسیدن به مهد گفتمان ساری ارتباطات و روابط عمومی قدم های بزرگی برمی دارد و خوشبختانه در ایجاد همدلی و همراهی همه صاحب نظران کشوری و استانی در عمل دارای جایگاه ویژه ای است..
وی با اشاره به حضور اساتید برجسته و پژوهشکر و علاقمندان حوزه رسانه و فرهنگ در این همایش افزود: دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزارشده در این همایش برای توسعه سطح فعالیت های روابط عمومی یا هنر هشتم با استاندارد های جهانی اجرا گردید .
آقای هادی زمانی رییس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان در این مراسم تاکید کرد: دانش روابط عمومی باید به نقش اجتماعی خود نیز بپردازد و چهره ای واقعی از ایران به جهان معرفی کند.
ایشان در ادامه با اشاره به توانائی های حوزه روابط عمومی افزود :ما معتقدیم دانش روابط عمومی دانش مولف است و در توسعه پایدار جامعه فعالیت های روابط عمومی تاثیر گزار و ضرور برگزاری دوره های آموزش تخصصی و مهارتی روابط عمومی و ارتباطات امروزه برکسی پوشیده نیست و را رسیده به موفقیت قبل همه توجه به هم افزائی همه صاحب نظران و علاقمندان است.
یک استاد ارتباطات نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه فناوری های عالی با تولید محتوای بی کیفیت، دام روابط عمومی ها هستند، گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که روش های سنتی با مدرن دچار تناقض شده اند و ما هنوز نتوانستیم آنها را باهم هماهنگ کنیم.
نویسنده کتاب “روابط عمومی ایرانی با استانداردجهانی” حمید شکری خانقاه استاد ارتباطات و روابط عمومی در این نشست ضمن ارایه کارگاه آموزشی روابط عمومی با تاکید بر آفت های روابط عمومی ها گفت: محتوای تکراری، طولانی، بدون استفاده از عکس و فیلم و بدون راهبرد ارتباطی مشخص از آسیب ها و آفات روابط عمومی است و روابط عمومی های بخش خصوصی از دولتی ها موفق تر هستند زیرا روابط عمومی بخش دولتی هنوز روی مدار سنتی می چرخند و هنوز ما الگوی روابط عمومی ایرانی نداریم.
در این همایش باقر ساروخانی نویسنده کتاب های روش های تحیق در حوزه علوم اچتماعی در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط عمومی ایران بصورت مجازی گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی ها، جابه‌جایی اندیشه ها و حرکت دادن جامعه به سمت تمدن هزاره سوم است بهمین دلیل توسعه پایدار را نمی توان بدون روابط عمومی ، تعریف و تبیین کرد.
ساروخانی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها، دانش و دانایی را به اعماق جامعه می برند و فرصت دانستن را به همه آحاد جامعه اعطا می کنند، تصریح کرد: این عدالت یادگیری و رسالت بزرگی است زیرا دانایی در جای جای جامعه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه شرایط اساسی برای توسعه روابط عمومی در کشور حاد است، تاکید کرد: ما می خواهیم روابط عمومی ها، مهارتی، سنجشی، توانمند و هوشمند باشند و در متن توسعه کشور قرار گیرند.
سید مجید میرپویا رییس شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان نیز در این آیین گفت: درخواست داریم که مدیران روابط عمومی با تغییر دولت ها، تغییر نکنند و برای انتخاب مدیران روابط عمومی از انجمن روابط عمومی ایران استعلام یا دوره های آموزشی لازم برای آنها ارائه شود.
شایان ذکر است در این آئین در پنجاهمین سال گشت فعلیت های انجمن روابط عمومی ایران به میزبانی نصف جهان از کتاب روابط عمومی ایرانی با استانداردجهانی تالیف: حمید شکری خانقاه و محمد رضا پارسیان، کتاب روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها تالیف :مهدخت بروجردی علوی و محمد مهدی فرقانی ، از دوره آموزشی DBA موسس مجموعه آموزش عالی آزاد فن آوران حکیم و پوستر کنفرانس روابط عمومی رویکرد های نوین روابط عمومی ایران رونمائی شد.

 

202/

کد خبر: 45810

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0