8 شهریور 1400 - 8:00 ق.ظ

دریکصد و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان عنوان شد:

ارتقای 6رتبه ای شاخص محیط کسب و کار استان در بهار 1400

در یکصد و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، اعلام شد که شاخص محیط کسب و کار استان در بهار 1400 شش رتبه بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، عباس رضایی، استاندار اصفهان در این جلسه ازاهتمام و تلاش مدیران، معاونان وکلیه خدمتگزاران دستگاه های دولتی در زمینه رونق اقتصادی و خدمت به مردم، به عنوان مقام عالی دولت تشکر کرد.
استاندار اصفهان با بیان اهمیت توجه به ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر و توجه به علل محبوبیت این بزرگواران در بین مردم، بیان کرد: خدمت خالصانه برای مردم علی¬الخصوص محرومین رسالت بزرگی است.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونا در استان گفت: درحال حاضر 3700 بیمار بستری کرونایی در سطح استان وجود دارند و با این وضعیت با کمبود تخت بیمارستان مواجه هستیم. وی فوت 5 بیمار کرونایی طی 24 ساعت در کاشان و 40نفر در استان را بسیار بالا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر کادر بهداشت و درمان نیازمند کمک هستند.
استاندار اصفهان با بیان آنکه شرایط واردات واکسن توسط بخش خصوصی در دولت جدید فراهم شده است، افزود: واکسن های وارده باید حتما تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد. همچنین، در صورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تامین واکسن پرسنل خود، مسئولیت تأمین واکسن یک ارگان یا حتی یک محله را برعهده بگیرد، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود.
رضایی در ادامه مشکل خروج پول توسط بانک های استان به خارج از اصفهان و بحران آب را از ابَر چالش های استان اصفهان عنوان کرد و خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری مجمع نمایندگان استان با وزرای نیرو و راه و شهرسازی برای رفع مشکل قطار سریع السیر اصفهان و مشکل آب شد.
در ابتدای این جلسه، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به استاندار و اعضای شورا گفت: بخش خصوصی شاهد، ناظر و قدردان تلاش مجاهدانه دستگاه های خدمت رسان به ‌ویژه در شرایط جنگ اقتصادی موجود است و ابراز امیدواری کرد تا کاستی ها و نقصان های موجود با اهتمام جدی تر جبران شود .
در این جلسه که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از همکاری صدا و سیمای اصفهان با دبیرخانه شورا به منظور انعکاس مشکلات و موانع فعالان اقتصادی در قالب برنامه های تلویزیونی رهیافت و گفتگوی ویژه خبری تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با تعمیق این نوع برنامه ها، ارتباط چند سویه مردم و حاکمیت برقرار شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به شاخص های محیط کسب و کار استان و تلاش در زمینه بهبود این شاخص ها به عنوان معیار اثربخشی و عملکرد دستگاه های اجرایی در رأس برنامه های شورای گفت و گوی استان قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه گزارش نتایج پایش محیط کسب و کار بهار 1400 حاکی از حفظ روند مثبت استان اصفهان در بهبود محیط کسب و کار بوده، در حالی که شاهد بدتر شدن میانگین شاخص محیط کسب و کار کشور بودیم.
وی این امر را نتیجه همدلی و همکاری بخش های خصوصی و دولتی و انضباط در رفتار توصیف کرد.
دبیر شورای گفتگو در ادامه ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیروهای تازه نفس در شرایط جنگ اقتصادی موجود، شرایط مطلوب اقتصادی ایجاد گردد و دولت بتواند به اهداف خود دست یابد.
گلشیرازی همچنین گفت: امیدوارم پروژه های خط هوایی اصفهان، دهکده لجستیک، آب، قطار پرسرعت و قطار بین شهری به عنوان زیرساخت های توسعه ای استان اصفهان در دولت جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در اسرع وقت منتج به نتیجه نهایی شود.
در ادامه، بهنام ابراهیمی، جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه گزارشی از نتایج پایش محیط کسب و کار بهار 1400 پرداخت.
وی غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه ومحصولات، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کارو همچنین دشواری تأمین مالی از بانک ها را از نامناسب ترین مولفه های حوزه کسب و کار استان معرفی کرد.
ابراهیمی با اشاره به حفظ روند مثبت شاخص محیط کسب و کار استان در این گزارش، آمار بالای رضایت فعالان اقتصادی اصفهان از عملکرد دستگاه های اجرایی در مبارزه با کرونا را در این روند مثبت بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: استان اصفهان بعد از استان های مرکزی و سمنان در رتبه سوم از لحاظ بهترین عملکرد در شرایط کرونایی قراردارد.
وی افزود: خوشبختانه به رغم آسیب های ناشی از پاندمی کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور، شاهد بهبود 6 رتبه ای شاخص فضای کسب و کار استان در فصل بهار 1400 بودیم که بر اساس طرح ملی پایش محیط کسب و کار، رتبه استان اصفهان در این شاخص از 14 به 8 بهبود یافت.
لازم به ذکر است در زمستان 1399 نیز شاخص بهبود محیط کسب و کار استان با ارتقای 12 پله ای، از رتبه 26 به 14 کاهش یافته بود.
در پایان این جلسه از مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان به نمایندگی از اصحاب رسانه و اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تقدیر شد.

کد خبر: 32342

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0