21 شهریور 1399 - 12:30 ق.ظ

ارتباط بین «کوری صورت» و کرونا چیست؟

پس از ماه‌ها درگیری جهانیان با کرونا به نظر می‌رسد یک بیماری نسبتا کمیاب در دوران ماسک زدن ناشی از کرونا رو به افزایش است. درواقع اگرچه همه ما باید برای مقابله با ابتلا به کرونا ماسک بزنیم، اما به نظر می‌رسد این ماسک زدن منجر به تشدید اختلال کوری صورت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از سرویس خواندنی‌های انتخاب، این افراد دچار عارضه “کوری صورت” یا “ادراک‌پریشی چهره” (پروسوپاگنوزی) (prosopagnosia) مشکلی نسبتا عجیب دارند. این عارضه در موارد شدید باعث می‌شود که فرد حتی چهره خودش را در آینه تشخیص ندهد.

بحث درباره این عارضه از اوائل سال‌های ۲۰۰۰ در مقالات دانشگاهی آغاز شد. العاب فان البته دانشمندان از دهه ۱۹۴۰ می‌دانستند که آسیب مغزی می‌تواند ادراک پریشی چهره ایجاد کند، اما دهه‌ها طول کشید تا دریابند عده‌ای از افراد با این عارضه به دنیا می‌آیند. در یک مطالعه جدید، که در سرور PsyArXiv Preprints منتشر شده است، محققان دریافتند که افراد مبتلا به این اختلال طی ماه‌های اخیر مشکلاتی جدی پیدا کرده و نمی‌توانند فراد را از زیر ماسک تشخیص دهند.

بر اساس این تحقیقات تا ۱۳ ٪ از شرکت کنندگان نتوانستند دیگران را از زیر ماسک تشخیص دهند. كزنو ٨٨٨ اگرچه شاید این موضوع ظاهرا ساده به نظر برسد، اما در واقعیت بسیار مهم است چرا که زندگی روزمره و ارتباطات افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. 1 xbet گرچه مشخص نیست که چه تعداد از افراد جهان از کوری صورت رنج می‌برند، اما بهترین تخمین‌ها نشان می‌دهد که حدود ۲ ٪ از افراد (۱ از ۵۰ نفر) دارای مشکلات تشخیص چهره هستند که تأثیر قابل توجهی در زندگی روزمره آن‌ها دارد.

کد 300

کد خبر: 40189

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0