2 مرداد 1401 - 7:05 ب.ظ

ادامه بررسی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون مشترک مجمع

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیستمین وسومین جلسه خود، موارد دیگری از سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را در خصوص اصلاح ساختار بودجه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه کمیسیون مشترک که به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضاییه و سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، ستاد مشترک نیروهای مسلح، مرکز ارزیابی و نظارت  راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، یکی از بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم که برای بحث بیشتر از سوی صحن مجمع به این کمیسیون ارجاع شده بود را بررسی کردند.

اعضای کمیسیون در این جلسه پس از طرح دیدگاه های خود درباره ضرورت ساماندهی به درآمدها و هزینه های جاری دولت و تامین مالی طرح های زیرساختی و توسعه ای مصوب کردند که «تامین مالی هزینه های دولت با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها (با رعایت بندهای ۱۶ و ۱۷سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی) و از محل مالیات و سایر درآمدهای عمومی، مولدسازی دارایی ها و دارایی های مالی، صورت گیرد. عواید حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی و فروش دارایی های سرمایه ای به صرفاً سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای» اختصاص یابد.

در این جلسه، آقایان داود دانش جعفری، پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، مجید انصاری، صادق واعظ زاده، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی و غلامرضا آقازاده از اعضای مجمع دیدگاه‌های خود را درباره کاهش اتکای بودجه جاری دولت به فروش نفت در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

کد خبر: 118540

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0