21 دی 1400 - 4:56 ب.ظ

اختصاص ۷۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت بادام کوهی

مسعود خاندایی معاون فرماندار کاشان از اختصاص ۷۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت بادام کوهی خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ خاندایی به ظرفیت‌های کاشان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: کاشان در برخی از صنایع همچون فرش ماشینی و صنعت گل و گلاب در جهان شهره است که البته ذکر این نکته ضروری است به جز این تولیدات کاشان در برخی دیگر از حوزه‌ها همانند صنایع فولادی نیز حرف‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در کاشان بیش از ۳۵۰ محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود، اظهار داشت: لازم است صنایع کاشان در کنار فعالیت در حوزه صنعتی در زمینه انجام فعالیت برای ادای دین مسئولیت اجتماعی نیز اقدام کنند.

معاون فرمانداری کاشان به مشارکت خیران و مؤسسات مردم نهاد در توسعه و آبادانی شهر کاشان اشاره کرد و گفت  : در شهرستان کاشان بیش از ۴۶ نوع امور خیریه در قالب مسوولیت‌های اجتماعی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد شکل گرفته است.

وی از انعقاد قرارداد با برخی از نهادهای خصوصی برای جنگل کاری اطراف کاشان گفت: در سال جاری تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی کاشان در قالب این قراردادها به وسیله بادام کوهی کشت شده اند.

خاندایی در ادامه این روند از اختصاص ۷۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت بادام کوهی خبر داد و افزود: قرار این این اقدام با مشارکت برخی از شرکت‌های بزرگ صنعتی و تولیدی کاشان انجام شود.

وی اضافه کرد: از ویژگی این نوع گیاه عدم نیاز به منابع آبی، بهار بسیار زیبا و پایداری و حفظ آب و همچنین جلوگیری از سیلاب در منطقه بیابانی می‌باشد که با برنامه ریزی های انجام شده و مذاکره با شرکت‌های صنعتی توانمند این کارگروه آمادگی دارد تا با ارائه عرصه، مشاوره و همکاری مقدمات افزایش سطح زیر کشت این محصول را فراهم آورد.

203

کد خبر: 47211

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0