17 شهریور 1401 - 12:15 ق.ظ

احیاء و مرمت بام مقبره بنکدارِ تکیه کازرونی در تخت فولاد

ابراهیم عمرانی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد به اجرای پروژه های متعدد بازسازی و مرمت در تخت فولاد اشاره کرد و افزود: از مأموریت ها و وظایف ذاتی مجموعه تخت فولاد نگهداری و مرمت تکایا و اماکن میراثی این پهنه تاریخی است.

عصراصفهان – سرویس خبر

تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت های معنوی و میراثی شهر اصفهان می باشد و لذا مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجراست.این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی شامل سبک سازی و استحکام بخشی سقف؛پوکه ریزی، شیب بندی،اجرای ایزوگام و همچنین مرمت شرفی و نمای بام می باشد.
عمرانی افزود : پس از انجام اقدامات نهایی و انجام کف فرش بام مقبره، این مکان قابل بهره برداری و بازدید گردشگران تخت فولاد خواهد بود.
وی در ادامه افزود: حفظ و مرمت تخت فولاد به عنوان میراث ارزشمند و هویت ساز شهر اصفهان و همچنین برجسته سازی پدیده ها و ظرفیت های آن از رویکردهای حوزه فنی و عمران مجموعه می باشد که با رعایت کلیه استانداردهای حفاظت از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.
مدیر مجموعه تخت فولاد به لزوم ایجاد زیرساخت های زیارتی و گردشگری معنوی در تخت فولاد، از اجرای مرمت و بازسازی سایر بخش های تکیه کازرونی در سال آینده خبر داد.

کد خبر: 120439

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0