28 فروردین 1402 - 1:45 ب.ظ

رئيس پليس راه استان اصفهان:

اجرای طرح ايمني عبور و مرور دانش آموزان مدارس

سرهنگ اصغر زارع، رئيس پليس راه استان اصفهان از اجراي طرح ارتقاء ايمني عبور و مرور و آموزش دانش آموزان مدارس روستايي حاشيه راه ها توسط کارشناسان پليس راه استان خبر داد.

اجرای طرح ايمني عبور و مرور دانش آموزان مدارس

سرهنگ زارع بیان داشت: طرح ارتقاء ايمني عبور و مروردانش آموزان مدارس حاشيه راه ها با هدف آموزش و آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ايمني عبور و مرور در راه مدرسه، خيابان و جاده ها با وسايل نقليه و خطرات ناشي از بي توجهي به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي توسط پلیس راه استان اجرا می شود.

وی افزود: پليس راه استان ضمن استفاده از ظرفيت فضاي مجازي نسبت به آموزش دانش آموزان به صورت فايل هاي وادکست و پادکست با حضور و اعزام کارشناسان در مدارس حاشيه راه به صورت چهره به چهره آموزش هاي لازم را به دانش آموزان ارائه که شاهد حوادثي براي دانش آموزان در حاشيه راه ها نباشيم.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدايي به دليل داشتن جثه کوچک و ناتواني از برداشتن گام هاي بلند، عدم تسلط در هنگام دويدن و دوچرخه سواري، بازيگوشي و جنب و جوش بسيار و محدوديت در ميدان ديد، صدمات بسياري از تصادفات رانندگي را مي بينند که راهکار پيشگيري از حوادث ترافيکي براي اين دسته از کاربران ترافيک نهادينه کردن فرهنگ ايمني و عبور و مرور و ترافيک در بين آنها است.

سرهنگ زارع به مربيان و اولياء دانش آموزان نيز اشاره کرد و اظهار داشت: بايد شيوه درست و ايمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پياده و رفت و آمد ايمن در راه مدرسه با سرويس مدرسه و وسايل نقليه را به دانش آموزان ياد دهند تا فرهنگ سازي در بين آنها نهادينه شده و به نسل هاي بعدي منتقل شود.

کد خبر: 132543

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0