7 اسفند 1401 - 12:56 ق.ظ

در مدارس اصفهان اجرا می شود؛

اجرای طرح آموزشی حرف‌های به درد بخور

هاجر ابراهیمی، رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصلی‌ترین موضوعی که امسال در اداره توسعه فرهنگ سلامت دنبال می‌شود، سبک تغذیه است. چرا که این موضوع، اصلی‌ترین عامل در کنترل و حتی درمان بیماری‌ها است. با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع تغییرات سریعی در الگوی غذایی و سبک زندگی جوامع بشری ایجاد شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه اصفهان در کشور رتبه ۱۳ اضافه وزن و چاقی را دارد، افزود: مذاکره انجام شده با آموزش‌وپرورش، طرح سبک تغذیه دانش‌آموزان در ماه‌های پایانی سال جاری برای ۳۰۰ دبستان شهر اصفهان که در واقع حدود نیمی از دبستان‌های کل شهر را تشکیل می‌دهند، اجرا شود و اجرای این طرح یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این اداره است و این طرح تا تاریخ ۶ اسفندماه در مدارس ابتدایی ادامه اجرا شد.
وی گفت: شهر اصفهان دارای ۶۵۰ تا ۷۰۰ دبستان است که این اداره در قالب یک برنامه ترکیبی که پایه و اساس آن نمایش و تئاتراست به اجرای برنامه شاد و آموزشی «حرف‌های به درد بخور» در مدارس اصفهان به آموزش تغذیه سالم به دانش‌آموزان پرداخت.
رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: توسط دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان به گروه‌های نمایشی فعال شهر اصفهان در حوزه کودک و نمایش‌های خیابانی برای بازبینی آثارشان در حوزه تغذیه سالم فراخوان زده شده بود که بازبینی این آثار توسط شورای دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان صورت گرفت و پس از تأیید اجرای گروه‌های نمایشی توسط تالار هنر این گروه‌ها در مدارس اصفهان در حوزه آموزش تغذیه سالم برای دانش‌آموزان اجرا کردند.
ابراهیمی افزود: در مجموع حدود ۳۰ گروه اعلام آمادگی کردند که از میان آنها ۷ گروه انتخاب شد که این گروه‌های هنری به صورت روزانه و همزمان در مدارس مختلف به اجرا پرداختند.
وی درباره علت اینکه ابزار نمایش را برای مقطع دبستان انتخاب کردیم، ادامه داد: اصلی‌ترین مقطع سنی برای آموزش‌پذیری و نهادینه شدن یک آموزش در وجود انسان دوران کودکی است.
رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی بیان داشت: طبق جلسه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد، بر اساس آمار به‌دست آمده در مدت زمان اجرای این نمایش‌ها، درحال حاضر توانستیم در ۲۶۰ دبستان اجرا داشته باشیم وامیدواریم تا پایان امسال ۳۰۰ دبستان تحت پوشش این برنامه آموزشی و هنری قرار گیرند و درمجموع حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب تئاترهای جذاب، مطالب حوزه سلامت و سبک تغذیه سالم را فرا می‌گیرند.

کد خبر: 131948

نویسنده: ناصر بهروان

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0