6 اسفند 1400 - 11:31 ب.ظ

اجرای تفاهم نامه شهرهوشمند 1400 در ابهام!

اصفهان با داشتن ظرفیت بالا در هویت های تاریخی، مذهبی، ملی و انقلابی می تواند در بازشدن کلید اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشد و این می طلبد همه سازمان ها و نهادهای مستقر در این کلان شهر بر اساس وظایف خود در راستای رشد و بالندگی این شهر تلاش کنند.

عصر اصفهان، بهمن توکلی فرد/ بر اساس برنامۀ اصفهان ۱۴۰۰، شهر اصفهان باید به یک شهر دانش محور تبدیل گردد تا بتواند دانش را تبدیل به ثروت کند.
پُر واضح است که محور این تبدیل و توسعه شهری تنها در برخورداری از فناوری های جدید است و به همین منظور در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ با انعقاد تفاهم نامه ایی فی مابین شهرداری و مخابرات منطقه اصفهان تصمیم گرفته شد که اصفهان به عنوان نخستین کریدور علم و فناوری کشور تعریف و به عنوان اولین شهر دانش محور گام به گام به سمت هوشمند سازی زیرساخت های خود حرکت نماید.
اجرای این تفاهم نامه هوشمند شدن شهر اصفهان را سرعت می بخشید و نوید بخش حرکتی نو بر بستر علم و دانش روز جهان به واسطه ی ظرفیت های متنوع و فوق العاده ی مخابرات منطقه اصفهان و شهرداری اصفهان ، همچنین به روز شدن کارشناسان درگیر در این پروژه به واسطه ی ارتباط با یکدیگر وکارشناسان بخش خصوصی می شد که متأسفانه پس از گذشت ۴ سال از انعقاد این تفاهم نامه هیچ اتفاق میمون و مبارکی در این استان برخوردار از علم و فناوری به واسطه ی نیروهای متخصص و خلاق ، نیفتاده است .
اکنون که درگذر زمان در روزهای واپسین ۱۴۰۰ هستیم و اجرای این تفاهم نامه می توانست پویایی را در شریانهای شهر اصفهان به جریان اندازد ، چند سوال از مسئولین مخابرات و شهرداری :
۱- آیا شهر اصفهان بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۰ که خود تدوین نموده اید به یک شهر دانش محور تبدیل شده است و یا در مسیر اهداف اصفهان 1400 قرار گرفته است ؟؟
۲- چند درصد از تفاهم نامۀ منعقده اجرا و علل و عواملی که باعث تأخیر در اجرای تفاهم نامه توسط مخابرات و شهرداری اصفهان بوده است چیست ؟؟

پاسخ به این سوالات می تواند خیلی از زوایای پنهان مدیران ناکارآمد و بی مسئولیت پذیر را در اجرای این تفاهم نامۀ استراتژیک آشکار نماید تا مردم شهر اصفهان بدانند که چرا هنوز در گیر و دار عدم دسترسی به اینترنت معمولی هستند در حالیکه می توانستند رویای شهر هوشمند را در اصفهان برای نخستین بار به واقعیت تبدیل و از شگفتی های آن لذت ببرند.

کد خبر: 48086

نویسنده: بهمن توکلی فرد

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0