8 مرداد 1400 - 8:07 ب.ظ

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور خبر داد:

اتصال کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور به کریدور شرقی غربی

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شهید سردار حجازی(شرق اصفهان) به طول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال، هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

آزادراه شرق اصفهان به نائین می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان، مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شهید سردار حجازی(شرق اصفهان) به طول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال، هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت آزادراه‌های کشور و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور اظهار داشت: 55 کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده فرودگاه، آبان امسال در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرقی – غربی کشور و جاده نائین به شمار می‌رفت، طی ماه‌های گذشته تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری بوده که قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برای این پروژه یک هزار و 520 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، گفت: در شرایطی که تا سال 1397، این پروژه تنها 41 درصد پیشرفت داشت، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانه‌روزی و پیشرفت بالغ بر 59 درصدی در بخش 8 کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است.
وی با اشاره به ارزش فعلی پروژه بیان کرد: 8 کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از یک هزار و 520 میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر 3 هزار و 160 میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور دارد.
صلواتی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی بیان کرد: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‏های شمالي کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و كهكيلويه و بوير احمد، افزایش بهره‏وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی – غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی – جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار می‌رود.
وی درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی بالغ بر 80 دقیقه، کاهش 35 کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر 15 میلیون لیتر و 730 میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری 20 ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود 15 درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً 250 نفر در دوره بهره‌برداری 20 ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره 20 ساله معادل 2 میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهم‌ترین مزایای این آزادراه به شمار می‌رود.
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان اظهار کرد: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از ۷۰ کیلومتری نطنز تا سه‌راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه‌راهی مبارکه هدایت می‌کند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی بیان کرد: در کنار پروژه‌های استان اصفهان، پروژه‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراه‌ها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهم‌ترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است.

کد خبر: 27899

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0