16 خرداد 1401 - 1:00 ب.ظ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

اتصال صنایع و دانش بنیان‌ها مانع از خروج ارز از کشور می‌شود

اگر اتصال بین صنایع و دانش بنیان‌ها برقرار شود قطعا خروجی کار رونق تولید، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز، عدم وابستگی به خارج خواهد بود.

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت کشور اظهار داشت: صنایع باید از محصولات شرکت های دانش بنیان استفاده کنند و مشکلات و مسایلی که دارند را به شرکت های دانش بنیان ارائه دهند تا آنها با ایده ها و تولیدات خود این مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: هر قدر کیفیت محصولات و خدماتی که شرکت های دانش بنیان می دهند بیشتر باشد استقبال واحدهای صنعتی و خود مردم از آنها قطعا بیشتر خواهد شد لذا سازندگان محصولات دانش بنیان باید کیفیت را بالا ببرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس تصریح کرد: باید از تولید دانش بنیان با کیفیت تولید داخل حمایت شود تا تولیدات داخل رونق پیدا کند و اشتغال بیشتری پیدا شود.

خدابخشی گفت: بخش قابل توجهی از محصولات مورد نیاز صنایع در حال حاضر در داخل کشور تولید می‌شود، به ویژه در یک دهه اخیر، حجم محصولات فناورانه که عمدتا توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده رو به افزایش است. با این حال، همچنان در برخی از محصولات وابستگی‌هایی داریم.

وی افزود: دستگاه های حاکمیتی باید شرایط را روان کنند که این اتفاق و اتصال بین صنایع و دانش بنیان ها برقرار شود. مجلس هم اگر جایی احساس کند که خلا قانونی وجود دارد و نیازمند فراهم شدن بستر قانونی برای سوق دادن صنایع به سمت دانش بنیان ها هستیم حتما وارد عمل خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: اگر اتصال بین صنایع و دانش بنیان‌ها برقرار شود خروجی کار رونق تولید، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز، عدم وابستگی به خارج می شود.

کد خبر: 116284

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0