23 شهریور 1401 - 4:00 ب.ظ

ابهام در صحت اساسنامه فدراسیون‌ ژیمناستیک برای وزارت ورزش

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به آغاز فرآیند برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری، بدمینتون و اسکواش گفت: احتمال تجدید فرآیند ثبت‌نام انتخابات فدراسیون شمشیربازی وجود دارد.

آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به تعیین تکلیف فدراسیون‌هایی که دوره چهارساله ریاست آن‌ها به پایان رسیده، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا گفت: در این خصوص و در روزهای گذشته جلسه‌ای با معاونت قهرمانی وزارت ورزش داشتیم و مقرر شد فرآیند برگزاری انتخابات تمام فدراسیون‌هایی که در این شرایط هستند، آغاز شود.

وی افزود: برگزاری انتخابات تابع رعایت یکسری مقررات و ضوابط است و اعلام تاریخی برگزاری، جزو مراحل بعدی است. براساس اساسنامه، از روز یکشنبه فرآیند برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را آغاز کرده‌ایم و انشاا… انتخابات فدراسیون‌هایی که شرایط برگزاری را دارند در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

آغاز فرآیند برگزاری انتخابات دوچرخه‌سواری، بدمینتون و اسکواش

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این که کدام فدراسیون‌ها شرایط برگزاری مجامع انتخاباتی را دارند، افزود: در حال حاضر فرآیند برگزاری انتخابات فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری، بدمینتون و اسکواش آغاز شده است. با توجه به این که بیش از ۶ ماه از ثبت‌نام کاندیداهای فدراسیون شمشیربازی گذشته است و پروسه اعلام تایید صلاحیت افراد هم طولانی شد، شرایط این فدراسیون در حال بررسی است و با عنایت به صحبت‌هایی که در حوزه معاونت قهرمانی وزارت ورزش در خصوص این فدراسیون انجام شد، این امکان وجود دارد که فرآیند ثبت‌نام فدراسیون شمشیربازی تجدید شود.

صحت اساسنامه ژیمناستیک را دریافت نکرده‌ایم

فرهادیان با اشاره به مشکلات موجود در راه برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک افزود: فدراسیون ژیمناستیک مشکلاتی دارد که از قبل گریبان‌گیر این فدراسیون بود و نمی‌خواهم این مشکلات را باز کنم. طی دو هفته گذشته یک بار اعلام فرآیند ثبت‌نام برای فدراسیون ژیمناستیک داشتیم ولی متاسفانه دوباره مشکلاتی در خصوص اساسنامه این فدراسیون پیش آمد؛ آن هم اساسنامه‌ای که اعلام می‌کنند تاییدیه فدراسیون جهانی را دارد ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم صحت و سقم اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک را از فدراسیون جهانی دریافت کنیم. فرآیند انتخابات این فدراسیون را نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهیم کرد.

پافشاری نهادهای نظارتی برای برگزاری مجامع انتخاباتی

وی تاکید کرد: تمامی فدراسیون‌هایی که شرایط دارند، انتخاباتشان بدون فوت وقت برگزار خواهد شد و بعضا اگر احساس می‌شود که کارها با تعلل و تاخیر در حال انجام است به این دلیل است که خود فدراسیون‌ها در حوزه اساسنامه‌ها یا موارد مشابه، درگیر ایراداتی هستند. وگرنه هیچ مسئله‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجامع انتخاباتی وجود ندارد. ضمن این که نهادهای نظارتی هم روی این مسئله پافشاری دارند و تذکر می‌دهند که مجامع برگزار شود.

اعلام تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش تا چند روز آینده

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای فدراسیون اسکواش در حالی اعلام شده که هنوز تاریخ برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نیست. این در حالی است که دوره ریاست مسعود سلیمانی بر این فدراسیون، ۲۶ شهریورماه به پایان می‌رسد. فرهادیان در این خصوص گفت: به طور قطع با پایان دوره ریاست، برای فدراسیون اسکواش سرپرست تعیین خواهد شد و مسلما این فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات، بدون سرپرست نخواهد ماند. ضمن این که فرآیند انتخابات این فدراسیون را آغاز کرده‌ایم و در روزهای آینده تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی اسکواش را اعلام می‌کنیم.

رونمایی از ۲ طرح ارزشمند ورزشی در هفته تربیت بدنی

مدیرکل توسعه ورزش باشگاه‌ها با اشاره به ۲ اقدام خوب در خصوص باشگاه‌ها گفت: طی جلسات متعدد کارشناسی با مدیران سازمان ملی استاندارد، در خصوص موضوع استاندارسازی باشگاه‌های ورزشی به جمع‌بندی رسیدیم و ساختار استاندارد باشگاه‌های ورزشی مشخص شد. در روزهای آینده نیز رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی برای نخستین بار انجام خواهد شد. انشاا… در هفته تربیت بدنی این دو طرح بسیار خوب توسط وزیر ورزش رونمایی خواهد شد. فکر می‌کنم این ۲ طرح ارزشمند می‌تواند تحول بسیار عظیمی در حوزه باشگاه‌های ورزشی کشور ایجاد کند.

کد خبر: 123236

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0