7 اردیبهشت 1402 - 8:06 ب.ظ

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با رسانه های هرمزگان:

آگهي هاي صنايع هر استان بايد به رسانه هاي همان استان واگذار شود

مشکل پرداخت یارانه نشریات برطرف شد

آگهي هاي صنايع هر استان بايد به رسانه هاي همان استان واگذار شود

مدیران مسئول مطبوعات و رسانه های هرمزگان طی نشستی با دکتر مهدی پور، معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دغدغه های رسانه ای خود پرداختند.
معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست از برطرف شدن مشکل پرداخت یارانه نشریات خبر داد و گفت: در سال جدید رسانه های محلی و استانی از حمایت بیشتری برخوردار خواهند شد.

فرشاد مهدی‌پور افزود: در واریز یارانه سه ماهه سوم و چهارم رسانه های کشور مشکلاتی پیش آمده بود که خوشبختانه با تلاش و رایزنی های صورت گرفته موفق شدیم بالاخره بخشی از آنرا اخیرا به حساب صاحبان امتیاز واریز کنیم که این واریزی مربوط به سال گذشته است.
وی در ادامه افزود: در بخشنامه ذکر شده است که آگهی های دولتی خارج از کانال وزارت خانه (آگهی ثبتی- آگهی دولتی،…) نباید توزیع شود و آگهی های مناطق آزاد نیز باید از طریق سامانه توزیع آگهی های ارشاد بین تمام نشریات توزیع شود. همچنین آگهی های صنایع هر استان باید به رسانه های همان استان واگذار شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌های داخلی نه تنها مرجعیت خود را از دست نداده‌اند، بلکه نسبت به رسانه‌ها و بنگاه‌های فارسی زبانِ خارج‌نشین در موضع قدرت قرار دارند.

دکتر مهدی‌پور افزود: اگر رسانه‌های داخلی در موضع قدرت و مرجعیت نبودند، معاندان و بدخواهان وارد جنگ رسانه‌ای نمی‌شدند.
وی تصریح کرد: رصد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد رسانه‌های برون مرزی که از دست رفتن مرجعیت رسانه‌های داخلی را القا می‌کنند، خودشان محتوای مورد نیازشان را از رسانه‌های درون کشور تامین کرده و به آنها استناد می‌کنند.
مهدی‌پور خاطرنشان کرد: ممکن است به عنوان مثال فروش یک روزنامه کمتر شده باشد اما مخاطب‌، همان مطلب را از سایت یا شبکه‌های اجتماعی همان روزنامه دنبال می‌کند.

در ادامه این نشست، مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های هرمزگان مشکلات خود در حوزه‌های یارانه و آگهی‌های دولتی، تعامل مدیران و دیگر مسائل مرتبط مطرح کردند.

کد خبر: 132809

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0