24 مرداد 1401 - 10:00 ق.ظ

آغاز طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران ابتدایی در ۵ استان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح «اتقان» برای معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی در پنج استان خبر داد.

از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری درباره طرح اتقان افزود: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.

وی ادامه داد: این طرح قرار است در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار شود.

باقری اضافه کرد: طرح اتقان در گام نخست در سال گذشته در استان البرز انجام شد و با تغییر رویکرد در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی،  بوشهر و شهرستان‌های استان تهران آغاز می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای این طرح افزود: در هر استان بین پنج تا ۱۰ نفر که توانمندی‌های قرآنی دارند، به عنوان ناظر توجیه خواهند شد و از آنجایی که این طرح با مشارکت اتحادیه موسسات قرآنی استان‌ها همچنین مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ناظران به چهار بخش این فرایند نظارت می‌کنند.

باقری اضافه کرد: در این فرایند قرار است که در گام اول آموزگاران، مدیران و معاونان این پنج استان با مراجعه به موسسات و دارالقرآن‌هایی که ما تعیین می‌کنیم یا باید اثبات کنند که دارای سواد لازم قرآنی هستند یا اگر نیستند در یک دوره ۴۴ ساعته حضور داشته باشند.

به گفته وی، این دوره ۴۴ ساعته شامل یک بخش غیرحضوری ۲۰ ساعته است که فایل‌های از پیش تهیه شده را گوش و در آزمون شرکت می‌کنند و بخش دیگر حضوری آن ۲۴ ساعته است که در یکی از موسسات قرآنی انجام می‌شود و ناظران بر این فرایندها نظارت خواهند کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات این طرح از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اعتبارات آموزش و پرورش تامین می‌شود این پنج استان بعد از جلسه توجیهی به استان‌ها رفته و کارهای عملی خود را آغاز می‌کنند.

کد خبر: 119353

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0