9 خرداد 1401 - 3:33 ب.ظ

آغاز برداشت ١۴٠ تُن زیره سبز در شهرستان فیروزه خراسان رضوی

سطح زیر کشت زیره بسته به شرایط آب و هوایی و قیمت در سال‌های مختلف متفاوت است و امسال حدود ۷۰۰ هکتار از مزارع به این کشت اختصاص یافت و برداشت ١۴٠ تُن زیره سبز در این شهرستان آغاز شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت زیره بسته به شرایط آب و هوایی و قیمت در سال‌های مختلف متفاوت است و امسال حدود ۷۰۰ هکتار از مزارع به این کشت اختصاص یافت و برداشت ١۴٠ تُن زیره سبز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، حسن کلیدری اظهار کرد: زیره سبز یک محصول مزیت دار برای این منطقه است و با توجه به مصرف کم آب در سال جاری از سوی کشاورزان استقبال شده است اما متأسفانه در اثر سیل و تگرگ خسارت عمده ای به مزارع کشاورزان وارد شد و پیش بینی می شود تولید زیره در مزارع فیروزه ۳۰ درصد کاهش یابد.

کلیدری افزود: پیش بینی می شود از سطح ۷۰۰ هکتار مزارع قابل برداشت زیره سبز در فیروزه که عمده آن در بخش‌ طاغنکوه قرار دارد، ۱۴۰ تُن محصول زیره برداشت شود و با توجه به قیمت ۱۳۰ هزار تومانی هر کیلوگرم زیره سبز، امسال ۱۸ میلیارد تومان درآمد کشاورزان از این محصول خواهد بود. وی با اشاره به اینکه محصول زیره نقش عمده ای در به کارگیری نیروی انسانی دارد اظهار داشت: زیره سبز در وجین و برداشت محصول اشتغال‌زایی خوبی را برای شهرستان ایجاد کرده است و هر هکتار سطح زیر کشت زیره ۴۰ نفر روز کارگر نیاز دارد.  مدیر جهاد کشاورزی فیروزه تاکید کرد: با توجه به اهمیت دارویی و غذایی زیره سبز و حمایت از تولید داخلی باید برنامه ریزی بهتری برای فرآوری این محصول در شهرستان و صادرات آن انجام شود.

کد خبر: 115963

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0