26 اسفند 1399 - 5:30 ب.ظ

آشنایی با تعدیل قرارداد

معمولاً تعدیل قرارداد بعد از جنگ یا شرایط سخت اقتصادی که همراه با رشد فزاینده تورم است رخ می دهد منتها در کشور ما اخیراً با بی ثباتی شدید اقتصادی روبرو هستیم و تعدیل قرارداد را ایجاب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از سایت بیتوته، معمولاً تعدیل قرارداد بعد از جنگ یا شرایط سخت اقتصادی که همراه با رشد فزاینده تورم است رخ می دهد منتها در کشور ما اخیراً با بی ثباتی شدید اقتصادی روبرو هستیم و تعدیل قرارداد را ایجاب کرده است.
قرارداد چیست؟
به توافقی که بین دو یا چند شخص، درمورد مسئله ای مشخص مالی یا غیر مالی که صورت می گیرد، قرار داد می گویند. بستن قرار داد هم شروط و اصول خود را دارد.

تعدیل چیست؟
تعدیل، به معنای راست و درست کردن یا تقسیم کردن ازروی عدالت می باشد. تعدیل قرارداد یعنی شروط قرارداد یا آثار آن به اجازه قانون و بدون توافق طرفین تغییر پیدا می کند. این تغییر معمولا برای برقرارکردن تعادل بین تعهدات قراردادی است که امکان دارد به هر علت از بین رفته باشد. به عبارت دیگر، گاهی اوضاع به نحوی پیش می رود که رابطه قراردادی میان اشخاص، به شکلی کاملاً فاحش، به ضرر یکی از طرفین تغییر می کند. مانند مهریه. مهریه یک قرارداد است میان زن و مرد که به روز محاسبه می شود.

کد 300

کد خبر: 31770

منبع: سایت بیتوته

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0