22 آبان 1399 - 12:17 ق.ظ

با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس؛

آزادراه شرق اصفهان پنجشنبه هفته آینده افتتاح می‌شود

اصفهان مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از افتتاح آزادراه شرق اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده آزادراه شرق اصفهان، پنجشنبه هفته آینده توسط رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش عصر اصفهان، علیرضا صلواتی از افتتاح این آزادراه خبر داد و اظهار کرد: قطعات اول و دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی استان و تکمیل کننده کریدور شمال جنوب کشور است، سرانجام پس از سال‌ها، پنجشنبه آینده به صورت ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی درباره تخصیص بودجه به پروژه‌های مهم زیربنایی استان اصفهان، گفت: در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه به منظور تکمیل آزادراه شرق اصفهان هزینه شده و قطعات یک و دو این آزادراه حدفاصل جاده اصفهان – کاشان تا پل فرودگاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اختصاص بودجه به دو قطعه یک و دو این پروژه، گفت: در ساخت این دو قطعه کنارگذر شرق اصفهان ۳۰ درصد سهم دولت و ۷۰ درصد سهم بخش خصوصی بوده و صندوق بازنشستگی کشوری ۷۰ درصد از هزینه آن را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: طول قطعه نخست این پروژه حدود ۳۰ کیلومتر و طول قطعه دوم ۳۴ کیلومتر بوده و در این مسیر، ۴ پل فلزی اجرا شده است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اهمیت ملی این پروژه، افزود: تلاش ما این است که کریدور شمالی جنوبی اصفهان را تکمیل کنیم و آزادراه شرق اصفهان، بخشی از این پروژه به شمار می‌رود که با تکمیل آن، اتفاق بزرگی در تکمیل این کریدور صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگرچه مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مورد استفاده شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد، اما از آنجا که  بخش عمده‌ای از کریدور شمال- جنوب کشور از مسیر تبریز-بوشهر است، عمده مسافرانی که از شمال یا جنوب کشور قصد تردد دارند و یا بارهایی که در این کریدور جابه‌جا می‌شوند، از مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان عبور خواهد کرد.

تأثیرات قابل توجه تکمیل آزادراه شرق اصفهان 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، صلواتی با اشاره به کوتاه شدن مسیر مسافران در این پروژه، تصریح کرد: این آزادراه مسیر شمال-جنوب کشور را از ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را از ۳۰ دقیقه تا ۸۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

وی درباره تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.

پد هلی‌کوپتر امداد و نجات و مجتمع‌های بین‌راهی پیشرفته

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای آزادراه شرق اصفهان، خاطرنشان کرد: احداث پایگاه‌های هلال‌احمر، اجرای پد هلیکوپتر امداد و نجات، پیش‌بینی احداث ۵ مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به‌روز نیز در دستور کار ما درباره این پروژه است.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما، ارتقای طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان بوده و تلاشمان، بهبود راه‌های دسترسی مردم و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی کشور است.

کد خبر: 38696

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0