16 آبان 1399 - 5:38 ب.ظ

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور مطرح کرد؛

آخرین اخبار از بازنگری دستمزد کارگران

علی بیگی گفت: کمیته دستمزد باید یک نشست تخصصی برگزار کند و سبد هزینه خانوار را بررسی کند تا بتوانند فاصله بین مزد و معیشت را ترمیم کنند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در گرو تشکیل جلسه شورای عالی کار و افزایش دستمزد کارگران است، اظهار کرد: نماینده کارگران در شورای عالی کار نامه‌ای مکتوب به دبیرخانه این شورا ارسال کردند و درخواست بازنگری حقوق کارگران را در نیمه دوم سال داشتند چرا که زندگی برای کارگران با این وضعیت معیشت، با مشقت و دشواری روبرو شده است.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: هنوز با گذشت دو هفته از ارسال نامه مکتوب نمایندگان کارگران به دبیرخانه شورای عالی کار، از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ جوابی دریافت نکرده ایم.

وی بیان کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، چند ماه گذشته اعلام کرده بود که نیمه دوم سال جاری مجدد دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در همان زمان محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مزد ۹۹ بسته شد.

علی بیگی تصریح کرد: در ابتدا سال که دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد که با اعتراض نمایندگان کارگران و ناراضی بودن جامعه کارگری مجدد جلسه شورای عالی کار تشکیل شد و دستمزد کارگران را به ۲۶ درصد افزایش داد البته این ۲۶ درصد افزایش نبود بلکه یک جا به جایی استراتژیک در برخی از آیتم‌های دستمزد کارگران صورت گرفت و پایه سنواتی از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به دنبال آن حداقل مزد ۲۶ درصد افزایش یافت و این اقدام به ضرر کارگران شاغل که سابقه‌شان بیش از یک سال است و حداقل مزد بگیر نیستند، شد چراکه مبلغ پایه سنواتی آن‌ها کم شد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: این جابجایی در آیتم‌های دستمزد کارگران یک اجحاف بزرگ به جامعه کارگری بود و در واقع کلاه گشادی بر سرشان رفت. فورمولا 1 الأماكن قوه قضاییه که در همان موقع بر دستمزد کارگران ورود کرد در واقع هیچ اقدام عملی که به نفع کارگران باشد را انجام نداد. مكان اليورو 2023

وی با اشاره به اینکه اگر دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار گیرد و افزایش یابد به طبع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز افزوده خواهد شد، گفت: هرچند می‌دانیم تلاش ما بیهوده است و حقوق کارگران افزایش پیدا نخواهد کرد هرچند که در اواخر سال هستیم و دیگر حقوق کارگران بازنگری نمی‌شود.

علی بیگی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که کمیته دستمزد باید یک نشست تخصصی برگزار کند و سبد هزینه خانوار را بررسی کند، با ۲ میلیون و ۳ میلیون دیگر نمی‌شود زندگی کرد. لعبة الطاولة 31 در حال حاضر هرکس رقمی را برای سبد هزینه خانوار اعلام میکند آنچه که مشخص است با وضعیتی که جامع دارد نمی‌شود با این مبالغ زندگی را اداره کرد پس باید یک تدبیری اتخاذ شود و فاصله بین مزد و معیشت را ترمیم کنند هر ساله ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق فاصله‌ بین مزد و معیشت را بیشتر کرده و بر زندگی کارگران تاثیر نخواهد گذاشت.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: باید یک اتفاق اصولی رخ دهد و تخصصی به موضوع معیشت کارگران نگاه کنیم تا یک تصمیم منطقی، اصولی و علمی برای جامعه کارگری و افزایش حقوق شان گرفته شود و مزدی که دریافت می‌کنند جوابگوی زندگی شان باشد.

کد خبر: 38220

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0