۵ و ۶ اسفند برگزار میشود؛
دانشگاه اصفهان میزبان هفتمین کنفرانس بازیهای رایانهای
جواد راستی دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» از برگزاری آنلاین این رویداد پژوهشی در اسفندماه در دانشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان و به نقل از ایسنا ، دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای افزود: هفتمین دوره جامعترین رویداد پژوهشی ایران در حوزه بازیهای رایانهای پنجم و ششم اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پژوهش در زمینه فناوریهای سرگرمکننده تعاملی و بازیهای رایانهای به عنوان مهمترین بخش آن، در سالهای اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است، افزود: علاوه بر علاقه محققان به بررسی مزایا و نیز آثار زیان بار بازیهای رایانهای موجود، در سالهای اخیر پژوهشهای هیجانانگیزی با مشارکت متخصصان رشتههای مختلف در زمینه توسعه بازیهای رایانهای جدید به هدف درمان، آموزش، تبلیغات، ورزش، فرهنگسازی و … که در یک نگاه کلی سرگرمیهای جدی (Serious Entertainments) نامیده میشوند، انجام گرفته است که مسیری نوین در پژوهشهای بینرشتهای را به خود اختصاص دادهاند.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان افزود: این رویداد به همت دانشگاه اصفهان با همراهی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با هدف کمک به رشد و توسعه دانش و فناوریهای مرتبط با بازیهای رایانهای و انتقال آخرین تجارب و دستاوردهای پژوهشی علوم انسانی و هنری و فنی بهصورت آنلاین برگزار میشود.
راستی، حوزههای مورد تمرکز این کنفرانس را روانشناسی، جامعهشناسی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، مدیریت، هنر، پزشکی، آموزش و سایر علوم وابسته اعلام کرد و گفت: از بزرگترین شبکه پژوهشی کشور در حوزه بازیهای رایانهای (بیش از ۲۵۰ عضو هیأت علمی و خبره صنعت گیم از داخل و خارج کشور) برای ارزیابی مقالات این کنفرانس استفاده می شود.
وی از نمایه شدن مقالات این کنفرانس در ISC و Civilica، خبر داد و گفت: همکاری با مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ نسخه گسترشیافته مقالات برتر و امکان ارتباط مستقیم شرکتکنندگان با شاخصترین پژوهشگران داخل و خارج کشور از مزایای شرکت در این کنفرانس است.
به گفته دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها»، نگاه ویژه این دوره از کنفرانس، بازیهای رایانهای، رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence-based Approach) است که آموزش کودکان و بازیهای رایانهای، کودکان با نیازهای خاص و درمانگری دیجیتال، بازیهای رایانهای و مدیریت حوادث، کودکان، رژیم مصرف و سواد بازی، اختلالات رفتاری در کودکان، نقش بازیهای رایانهای در یادگیری مهارتهای اجتماعی توسط کودکان، بازیهای رایانهای و مهارتهای خودمراقبتی، مهارتآموزی مفاهیم مالی و کسب و کار در بازیهای رایانهای، بررسی اثرات جسمی بازیهای رایانهای بر کودکان، حقوق کودکان در بازیهای رایانهای، دایهگری دیجیتال، سالمندی شاد، سالمندان در نگاه کودکان و … برخی از محورهای نگاه ویژه است.
علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس می توانند جهت ثبتنام و ارسال مقالات به آدرس http://cgco۲۰۲۲.ui.ac.ir مراجعه کنند.
کد201
منبع: ایسنا/اصفهان
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد