مجری آزادراههای مرکز و جنوب کشور خبر داد:
اتصال کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور به کریدور شرقی غربی
مجری آزادراههای مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شهید سردار حجازی(شرق اصفهان) به طول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال، هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری میرسد.

آزادراه شرق اصفهان به نائین میرسد
به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان، مجری آزادراههای مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شهید سردار حجازی(شرق اصفهان) به طول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و 520 میلیارد ریال، هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری میرسد.
علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت آزادراههای کشور و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور اظهار داشت: 55 کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده فرودگاه، آبان امسال در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور تکمیل شده و به بهرهبرداری رسید.
وی ادامه داد: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهمترین بخشهای این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جادهای شرقی – غربی کشور و جاده نائین به شمار میرفت، طی ماههای گذشته تکمیل شده و در آستانه بهرهبرداری بوده که قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری برسد.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برای این پروژه یک هزار و 520 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، گفت: در شرایطی که تا سال 1397، این پروژه تنها 41 درصد پیشرفت داشت، با برنامهریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانهروزی و پیشرفت بالغ بر 59 درصدی در بخش 8 کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است.
وی با اشاره به ارزش فعلی پروژه بیان کرد: 8 کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از یک هزار و 520 میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر 3 هزار و 160 میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور دارد.
صلواتی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی بیان کرد: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استانهای شمالي کشور به استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و كهكيلويه و بوير احمد، افزایش بهرهوری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی – غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی – جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار میرود.
وی درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استانهای شمالی و جنوبی بالغ بر 80 دقیقه، کاهش 35 کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر 15 میلیون لیتر و 730 میلیون لیتر در دوره بهرهبرداری 20 ساله، کاهش سوانح و تلفات جادهای استان حدود 15 درصد (کاهش تلفات جادهای حدوداً 250 نفر در دوره بهرهبرداری 20 ساله) و کاهش آلایندههای زیست محیطی طی دوره 20 ساله معادل 2 میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهمترین مزایای این آزادراه به شمار میرود.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان اظهار کرد: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از ۷۰ کیلومتری نطنز تا سهراهی مبارکه امتداد مییابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سهراهی مبارکه هدایت میکند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی بیان کرد: در کنار پروژههای استان اصفهان، پروژههای آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراهها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهمترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است.
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد