10 خرداد 1400 - 12:17 ق.ظ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اعلام کرد:

برگزاری کلاس های حضوری بعد از واکسیناسیون دانشجویان

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در نشست خبری با خبرنگاران گفت : دانشگاه آزاد واحد نجف آباد به عنوان یکی از دو واحد مستقل در استان در رتبه بندی کشوری مطرح است و دو محور موفقیت های دانشگاهی و پژوهش و فن آوری و همچنین هر دانشجو یک مهارت را بطور کامل پیگیری می کند.

عصراصفهان – سرویس خبر

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در نشست خبری با خبرنگاران گفت : دانشگاه آزاد واحد نجف آباد به عنوان یکی از دو واحد مستقل در استان در رتبه بندی کشوری مطرح است و دو محور موفقیت های دانشگاهی و پژوهش و فن آوری و همچنین هر دانشجو یک مهارت را بطور کامل پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه مسئله محور، اجتماعی و حل مسئله موفقیت های خوبی بدست آورده است ، افزود: فرآیند آموزشی بطوری برنامه ریزی شده که دانشجو می‌تواند دانشگاه خودش را انتخاب کند از این رو دانشگاه نجف‌آباد در این چند سال افت دانشجو نداشته آن هم به دلیل دارا بودن رشته‌های متنوع در آن است.

* کسب درآمدهای غیرشهریه ای

نقش به ردیف بودجه ای و کسب درآمدهای غیر شهریه ای این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ما هیچ ردیف بودجه دولتی نداریم و رشد درآمد این واحد در این حوزه منطقی بوده و حدود ۲۴ درصد رشد درآمد غیرشهریه ای در سال گذشته محقق شده که از میانگین کشوری ۱۰ درصد  بالاتر است و افزایش درآمد با تصمیم هیأت امناء خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به پروژه ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌‌خوابی دانشگاه واحد نجف‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۰ سال است که این پروژه زمین مانده، و بررسی‌های تغییر کاربری آن به مرکز تفریحی، سیاحتی، اقتصادی و فرهنگی با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در صدد ایجاد ارتباط بین صنعت و آموزش‌های تئوری است، افزود: دانشجویان با شرکت در”طرح پویش صنعت” آموزش می‌بیند و برای توانمندسازی دانشجوها متناسب با احساس نیاز دوره‌های کوتاه مدت توانمندسازی در حین تحصیل ارائه می‌شود.

* طرح پویش صنعت

نقش در ادامه افزود: طرح پویش صنعت برای همه رشته‌ها ارائه می‌شود و علاوه بر سرفصل مصوب، 8 واحد درسی کارورزی نیز به سرفصل تحصیلی اضافه شده است که دانشجوها باید این واحدها را در صنعت بگذارند. امسال این طرح در ۱۵ استان اجرا شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار دانشجو در آن شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به حضوری شدن کلاس‌ها از ترم آینده اشاره کرد و گفت: در مردادماه امسال واکسیناسیون اساتید و معلمان انجام می شود، دانشکده علوم پزشکی و بخشی از دانشکده پرستاری واکسینه شده‌اند، در خصوص سایر دانشجویان منتظر اطلاعیه دولت هستیم که اگر واکسیناسیون انجام شد کلاس‌ها حضوری برگزار خواهد شد.

* دانشگاه آزاد نجف‌آباد از بهترین مراکز دانشگاهی کشور

در ادامه مهدی رفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد گفت : واحد دانشگاه مستقل نجف آباد با ده دانشکده مصوب و ۱۳ مرکز تحقیقات که یکی در حوزه پزشکی و بقیه در دیگر رشته ها مشغول فعالیت است،  از بهترین مراکز دانشگاهی کشور می باشد.

 

وی افزود: کسب رتبه سوم کشور توسط مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، اخذ مجوز برای چهاردهمین پژوهشکده دانشگاه، فعالیت سرای نوآوری اختصاصی طلا و جواهرات از جمله اقدامات خاص این واحد است.

* تنها دانشگاه آزاد کشور در رتبه بندی عنوان اثرگذارترین دانشگاه های جهان

رفیعی به آخرین رتبه بندی های جهانی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: واحد نجف آباد در رتبه بندی تایمز تنها دانشگاه آزاد کشور بین ۲۷ دانشگاه انتخاب شد که این رتبه بندی عنوان اثرگذارترین دانشگاه های جهان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد افزود: این دانشگاه برای چهار سال متوالی جایگاه سوم را در رتبه بندی وبومتریک کسب کرده است. همچنین این واحد پنج سال متوالی است که در جشنواره سراسری فرهیختگان واحد برتر پژوهشی کشور شده و امسال با کسب ۹ رتبه در هشتمین مرحله این جشنواره به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده است.

وی به فعالیت های پژوهشی در حوزه چاپ مقاله و کتاب اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته، تعداد ۸۱۹ مقاله آی اس ای، ۱۱۳ مقاله اسکوپوس، ۶۵۳ مقاله علمی پژوهشی، ۲۱ ثبت اختراع، ۱۳۱ کتاب تألیفی و ترجمه در این واحد دانشگاهی ثبت شده است.

* واحد نجف آباد رتبه نخست استان و رتبه سوم کشور

رفیعی به درخشش واحد نجف آباد در رتبه بندی وبومتریک در چهار سال متوالی اشاره کرد وگفت: واحد نجف آباد رتبه نخست استان و رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

* کارگاه‌های کاربنیان دانشجو

در ادامه این نشست شهلا روزبهانی معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد نجف آباد با بیان اینکه تمام دانشکده‌های دانشگاه آزاد محور مهارتی دارند ، گفت: در کارگاه‌های کاربنیان دانشجو ضمن تحصیل در رشته خودش می تواند مهارتی را برای ورود به بازار کار و کسب درآمد فرا بگیرد و به منظور توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار، این کاربنیان‌ها ایجاد شده است.

* اجرای طرح سرباز ماهر

معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد نجف آباد افزود: این دانشگاه با عقد قرارداد با نیروهای مسلح اقدام به اجرای طرح سرباز ماهر بر اساس نیاز نیروهای مسلح کرده است و موضوع کسب و کارهای خانگی نیز به صورت اختصاصی به دانشگاه واحد نجف‌آباد محول شده و به نوعی اجرای اقتصاد مقاومتی و کمک به خانواده‌ها را پیش رو دارد.

روزبهانی با بیان اینکه کاربنیان‌ها با هدف راه اندازی کسب و کار برای دانشجویان دایر شده و فعالیت آن‌ها گسترش خواهد یافت، افزود: کارگاه‌های کاربنیان نیز یکی از ارکان این دانشکده‌ها است، البته پیش از این نیز کاربنیان طراحی و دوخت و ساخت و تولید در دانشگاه نجف آباد وجود داشت. هدف این کارگاه‌ها برگزاری بخشی از واحدهای عملی دانشجو در دانشگاه است و دانشجویانی که در کاربنیان‌ها فعالیت می‌کنند با مهارت آموزی، درآمد نیز کسب می کنند.

وی افزود: یکی از موانع تولید در کشور ما نبود نیروی ماهر است؛ نرخ نیروی متخصص کشور ما حدود ۱۸ درصد و در کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۷ درصد ، و بر همین اساس تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

 

کد خبر: 1054

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0