8 مرداد 1400 - 1:31 ب.ظ

شهردار اصفهان خبر داد:

افتتاح پروژه بزرگ میدان شهدای هسته ای و خیابان های اطراف پس از سه دهه انتظار

میدان شهدای هسته ای و سه خیابان پیرامونی آن شامل خیابان ارغوانیه، سلمان فارسی و روشن دشت با حضور مقامات استانی و شهری در منطقه چهار شهر اصفهان بهره برداری و عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده در ادامه خیابان روشن دشت در رینگ چهارم با اعتباری بالغ بر ۵٠٠٠ میلیارد ریال آغاز شد.

میدان شهدای هسته ای و سه خیابان پیرامونی آن شامل خیابان ارغوانیه، سلمان فارسی و روشن دشت با حضور مقامات استانی و شهری در منطقه چهار شهر اصفهان بهره برداری و عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده در ادامه خیابان روشن دشت در رینگ چهارم با اعتباری بالغ بر ۵٠٠٠ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در مراسم افتتاح میدان شهدای هسته ای (پینارت) و سه خیابان منتهی به این میدان و نیز آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده که با حضور مقامات استانی، نماینده ریاست سازمان انرژی اتمی در استان اصفهان و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی مدیریت شهری شاهد تحقق رویاهایی هستیم که براساس محاسبات تحقق آنها امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: 20 سال پیش که فرماندار اصفهان بودم، تصمیم داشتیم که میدان پینارت را ساماندهی کنیم اما به علت عدم توان مالی فرمانداری این کار انجام نشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی مدیریت شهری به شهردار منطقه تاکید کردم باید کارهای بزرگی در منطقه چهار رخ دهد که یکی از آنها میدان شهدای هسته ای است، گفت: از همه افرادی که با شهرداری برای آزادسازی میدان توافق کردند تشکر می کنم.

وی بیان کرد: احداث برخی خیابان ها برای شهرداری منبع درآمد به شمار می رود و از طریق عوارض کسب و کار واحدهای تجاری می تواند به درآمدهای شهرداری کمک کند اما در این خیابان این امکان وجود ندارد و با همت والای شهرداری و مردم این پروژه اجرایی شد.

نوروزی افزود: برای طراحی، توسعه و تعریض خیابان های اطراف میدان با چالش های زیادی روبرو بودیم اما در نهایت این میدان از اسارت درآمد و با خیابان های مناسب تحول بزرگی برای ایجاد زمینه فعالیت های اقتصادی فراهم شد.

وی ادامه داد: منطقه چهار شهر اصفهان ویژگی های خاصی دارد اما بخش هایی از آن به دلایل مختلف مهجور مانده است که یکی از این بخش ها محله کردآباد است که با وجود اینکه نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است اما از نظر شرایط محیطی در وضعیت مناسبی نیست و باید مصوبه 140 هکتاری مسیر خود را از سوی استانداری و شورای عالی شهرسازی برای توسعه این محله طی کند.

تکمیل نیم رخ شرقی منشاء تحول منطقه چهار

شهردار اصفهان تصریح کرد: ساماندهی روبروی بیمارستان چمران نیز نیاز به تعامل میان دولت و شهرداری دارد چراکه بخش هایی از آن در حریم قرار گرفته و شورای شهر به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه امکان تحولات بسیار در منطقه چهار به خاطر وجود نمایشگاه بین المللی اصفهان و پروژه های سازمان میادین وجود دارد، گفت: تکمیل نیم رخ شرقی می تواند منشاء تحول منطقه چهار باشد. نوروزی با بیان اینکه امیدواریم خدمت به مردم ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و شکوفایی شهر باشیم، اظهار کرد: مشغله شهرداری این روزها زیاد شده است که دلیل این حجم افتتاحیه در این زمان هم تقدیم خدمات به مردم است.

وی ادامه داد: پروژه های شهر به تدریج افتتاح می شود و باید طرح های جدید آغاز شود.

یکی از سخت ترین بخش های رینگ چهارم آزادسازی شد

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه رینگ چهارم افزود: پل قهجاورستان به پایان رسیده است. همچنین در بخش غربی هم پل کنار زندان مرکزی در ابتدای فلاورجان در ادامه رینگ چهارم آغاز می شود.

وی بیان کرد: طی مذاکرات استاندار با امیر ارتش، ساخت رینگ چهارم در کنار پیست دوچرخه سواری سپاهان شهر را آغاز کردیم تا نیم رخ غربی رینگ هم شکل بگیرد.

نوروزی با بیان اینکه با تشکیل شرکت پروژه رینگ چهارم، شهرداری اصفهان به تنهایی متولی اجرای رینگ چهارم در کل استان اصفهان شده است، اظهار کرد: با این اقدام تمام منابع درآمدی حاصل از این کار در اختیار شهرداری اصفهان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: یکی از سخت ترین بخش های رینگ چهارم، ساخت آن از پل آفتاب تا پل شهید سلیمانی بود که آزادسازی آن صورت گرفت و برای 90 درصد آن پول پرداخت کردیم و بابت آن هیچ بدهی نداریم. 250 میلیارد تومان وام برای این بخش تصویب شد که تا چند روز آینده به حساب شهرداری اصفهان واریز می شود.

شهردار اصفهان افزود: با ساخت این مسیر پنج کیلومتر زیرسازی صورت گرفته است و از پل آفتاب به سمت قهجاورستان هم در روزهای آینده آسفالت می شود.

وی بیان کرد: با حضور برخی اعضای شورای ششم شهر اصفهان این مسیر تداوم می یابد چراکه این اقدام براساس طرح 1405 اصفهان به عنوان یک سند راهبردی و علمی تدوین شده است.

نوروزی افزود: مجموعه این اقدامات شهرمان را زیست پذیرتر خواهد کرد که به ایجاد امنیت و جلوگیری از تنش های اجتماعی منجر خواهد شد.

نشاط شهری در نتیجه افتتاح پروژه های متعدد

در ادامه مراسم، عباس رضایی، استاندار اصفهان با تبریک عید غدیر و قدردانی از تلاش های شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی در شهر اصفهان در مسیر آبادانی اظهار کرد: حق اصفهان این است که هر روز شاهد تلاش، نوآوری و خلاقیت مسئولان باشد و انصافا شهرداری اصفهان هم پرتلاش کار کرد و نتیجه تلاش ها همین افتتاحیه های متعدد و نشانه نشاط شهری است.

وی ادامه داد: این تلاش فقط در شهر اصفهان صورت نگرفته بلکه شهرهای دیگر استان هم در این مسیر گام برداشته اند که احداث 210 هکتار گلخانه در تیران و کرون از جمله این تلاش هاست.

استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت شورای جدید شهر اصفهان اظهار کرد: شورای جدید ساماندهی ورودی جنوب اصفهان از سمت مرق، مبلمان شهری از فرودگاه تا مرکز شهر و زیرگذرهای هسته مرکزی را در دستور کار قرار دهد.

وی به کم آبی هم اشاره و اظهار کرد: خشکسالی اخیر کشور طی 53 سال گذشته بی سابقه بوده است و امیدواریم با رفع مشکلات فنی سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان هم راه اندازی شود.

موفقیت شهرداری اصفهان در مدیریت زمان

در ادامه این مراسم، علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به اینکه افتتاح طرح های عمرانی شهر اصفهان در سایه همدلی و هم افزایی و تلاش شبانه روزی رقم خورده است، اظهار کرد: اگر بعد از سال ها شاهد افتتاح میدان شهدای هسته ای هستیم به خاطر جسارت، وقت گذاری و برنامه ریزی بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت زمان به عنوان ارکان مدیریت مطرح است و آموزه های دینی ما هم مملو از این اصول است، در دوره پنجم شورای اسلامی شهر هم زمان به خوبی مدیریت شد و استفاده حداکثری از زمان مورد توجه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ادعا می کنم مدیریت مستقر شهری تلاش کرد از زمان نهایت استفاده را ببرد که نمونه آن ساخت نمایشگاه بین المللی اصفهان طی سه سال با هزینه 220 میلیارد تومان بود که اگر قرار بود اکنون اجرا شود بیش از 600 میلیارد تومان هزینه نیاز داشت.

وی با بیان اینکه هرگونه توقف و تعلل می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند اما امروز اصفهان شهری سرزنده است و طرح ها یکی پس از دیگری در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: همه این موفقیت ها ناشی از مدیریت شبانه روزی زمان است.

نصراصفهانی افزود: در شورای شهر در کوتاه ترین زمان و برای تسهیل در امور هیچ توقفی در لوایح بیش از 15 روز به طول نمی انجامید که این کار با همراهی استاندار به عنوان رئیس شورای حل اختلاف و فرماندار اصفهان به عنوان کمیته انطباق محقق شد.

وی در پایان از مجموعه هسته ای اصفهان که در این مسیر همراه شورا و مدیریت شهری بودند نیز قدردانی کرد.

یش از هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه چهار اجرایی شد

در ادامه رضا اخوان، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعه طرح های اجرا شده طی چهار سال گذشته در منطقه چهار اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی یکی از خواسته های چندین ساله مردم برای برون رفت از مشکل ترافیک مکان قبلی نمایشگاه بود، که در این دوره افتتاح و بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در منطقه چهار، هزار هکتار فضای سبز در حریم و محدوده به سه بلوک غدیر، مشتاق و پارک طبیعی شرق را داریم که علی رغم خشکسالی نه تنها برای حفظ فضای موجود کار کردیم بلکه 50 هکتار هم به عرصه فضای سبز منطقه با اجرای روش های جدید اضافه کردیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان افزود: در کوه نخودی ایجاد فضای سبز با روش واترباکس و در پارک طبیعی شرق گیاهان با نیاز آبی کم کاشته شد.

وی بیان کرد: دسترسی نمایشگاه اصفهان و 2450 متر از ضلع شرقی رینگ چهارم حدفاصل تقاطع روشن شهر تا بلوار رضوان تعریض و اجرا شد.

اخوان با اشاره به اینکه بلوار رضوان 12 سال پیش ساخته شده بود اما دو لوپ آن ساخته نشده بود که در این دوره اجرایی شد، گفت: در محدوده نمایشگاه و اتوبان شرق 8400 سرویس نخاله برداری و 5 هزار سرویس خاک ریزی برای توسعه فضای سبز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه روشنایی بلوار رضوان با 124 پایه روشنایی تامین شد، افزود: احداث خیابان ارغوانیه خواسته 30 ساله مردم برای ورود به باغ رضوان بود که 900 متر طول مسیر با عرض 60 متر در این دوره انجام شد.

اخوان با بیان اینکه میدان شهدای هسته ای قبلا یک سه راهی به نام پینارت بود که آزادسازی آن با مساحت 43 هزار مترمربع انجام و احداث شد، گفت: طرح مرکز میدان برای اولین بار به صورت EPC انجام شد.

وی با اشاره به اینکه 750 متر از خیابان سلمان فارسی بعد از بیمارستان چمران باقی مانده بود که این بخش هم تملک و اجرا شد، افزود: خیابان روشن دشت به عنوان یکی دیگر از سه خیابان، به طول 1900 متر در دو فاز احداث شد که فاز نخست در سال 97 به طول 1450 متر احداث و بخشی هم که در دل محله پینارت قرار دارد به طول 450 متر احداث شد. این بخش از پروژه دارای سنگ برداری های سنگین بود که فقط این کار چهار ماه به طول انجامید.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اجرای طرح های عمرانی منطقه چهار 550 میلیارد تومان هزینه شد، تصریح کرد: همچنین برای ساخت میدان شهدای هسته ای و سه خیابان، 501 میلیارد تومان تاکنون هزینه پرداخت شده است. برای آزادسازی مسیر مانند کاربری های کشاورزی، کارگاهی و مسکونی هم که بخشی از آنها در حریم شهر قرار دارد، به صورت نقدی توافق شده است.

وی افزود: برای اجرای توافق 385 جلسه برگزار کردیم و هرچند برای آزادسازی بخش هایی از مسیر از ماده 8 و 9 قانون توانستیم استفاده کنیم اما برای اجرای این بخش از آزادسازی هم مسیر توافق با مردم را طی کردیم.

اخوان با بیان اینکه در ادامه خیابان روشن دشت، تقاطع غیرهمسطح شهید فخری زاده با هزینه اولیه 187 میلیارد تومان امروز کلنگ زنی شد، گفت: یکی دیگر از اقدامات منطقه چهار لوله گذاری 20 کیلومتری در خیابان مشتاق برای نگهداری فضای سبز بوده است.

وی افزود: هفت هزار کیلومتر آبیاری تحت فشار و قطره ای در منطقه چهار داریم که این سیستم بنا به دلایلی فرسوده شده است و ما توانستیم در این دوره 25 درصد از شبکه را نوسازی کنیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از زیرسازی بی آر تی مسیر خیابان بزرگمهر تا خیابان پیروزی خبر داد و گفت: در این مسیر هم ایستگاه ها در حال احداث است.

 

 

 

 

کد خبر: 27894

منبع: ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0