14 فروردین 1400 - 1:11 ب.ظ

جهش تولید و رکوردی دیگر در گروه فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد سنگان خبر داد: تلاشگران فولاد سنگان در سال 99 با تولید بیش از 3 میلیون و سیصد هزار‌تن گندله، با رشد 130 درصدی در تولید نسبت به سال 98 موفق به ثبت رکورد تولید سالیانه در این شرکت شدند. همچنین در اسفند ماه، رکورد تولید ماهیانه را از 401 به 410 هزار تن ارتقا دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مدیرعامل فولاد سنگان خبر داد: تلاشگران فولاد سنگان در سال 99 با تولید بیش از 3 میلیون و سیصد هزار‌تن گندله، با رشد 130 درصدی در تولید نسبت به سال 98 موفق به ثبت رکورد تولید سالیانه در این شرکت شدند. همچنین در اسفند ماه، رکورد تولید ماهیانه را از 401 به 410 هزار تن ارتقا دادند.

علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان، از ثبت رکورد تولید بیش از 3 میلیون و سیصد هزار تن گندله در سال ۹۹ خبر داد و گفت: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولادمبارکه محسوب می شود، در سال گذشته موفق به تحقق با رکوردهای پیاپی جهش تولید گردید و با تولید بیش از 3 میلیون و سیصد هزار‌تن گندله، رکورد جدیدی در تولید سالیانه به ثبت برساند.

وی افزود: رویکرد فولاد سنگان در سال‌گذشته استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی مبتنی بر بومی‌سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری و کاهش توقف و مدیریت هزینه‌ها به‌رغم کمبود مواد اولیه بوده که توانست فراتر از برنامه پیش‌بینی شده را محقق سازد؛ هرچند در چند سال اخیر کمبود کنسانتره یکی از معضلات جدی تولیدکنندگان گندله به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد: با روند رو به رشد بومی‌سازی قطعات در این شرکت، در آینده‌ای نه‌چندان دور با اعتماد بیشتر به توانمندی داخلی شاهد قطع وابستگی کامل به کشورهای خارجی باشیم.

امرایی گفت: با توجه به برنامه ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک شرکت، موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه گندله شده ایم و با تولید ۴۱۰۱۶۱ تن گندله در اسفند ماه، تلاشگران فولاد سنگان رکورد تولید ماهیانه را از 401 به 410 هزار تن ارتقا دادند.

مدیرعامل فولاد سنگان عنوان کرد: سال گذشته رشد 6.5 درصدی تولید گندله در کشور انجام شد که در این بین فولاد سنگان به عنوان یکی از قطب های تولید گندله در شرق کشور با هم افزایی، تدوین استراتژی های متناسب، کاهش توقفات علی رغم قطعی های مکرر جریان برق و گاز، نقش به سزایی در تولید بخشی از گندله مورد نیاز فولاد مبارکه، بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه داشته است. شرکت فولاد سنگان با تدوین اهداف در سال جهش تولید و با  ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهیانه، توانست رشد قابل توجه130 درصدی تولید گندله در سال 99 را نسبت به سال 98 ثبت نماید که نشان از  پیش برد هرچه بهتر اهداف ارزش افزای تولیدی و عملیاتی در فولاد سنگان دارد.

امرایی برای کسب موفقیتهای این چنینی در سال۱۴۰۰ خواستار اثرگذارترین تلاش‌ها در انجام مأموریت بزرگ پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید شد.

مدیرعامل فولاد سنگان، معتقد است: مانع زدایی و پشتیبانی را باید از ابتدای سال آغاز کرد و رکورد به دست آمده علی رغم محدودیت‌ها با همت و تلاش شبانه روزی تلاشگران فولاد سنگان بوده است. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ گره از کار یک‌دیگر بگشاییم و همانند سال‌های گذشته با تمامی توان برای آبادانی ایران بزرگ و سربلندی کشور بکوشیم. همانطور که در سال گذشته این شرکت برای مطابقت با سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت رسیدن به اهداف تولیدی و همچنین همسویی با شعار سال و فرمان رهبر انقلاب،  در زمینه جهش تولید، اهم فعالیت‌ها و توجه خود را به بخش تولید معطوف کرد و در راستای جلوگیری از خام‌فروشی، جایگزینی معدن به جای نفت در راستای همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد حرکت کرد.

امرایی با تقدیر کار تیمی منسجم نشات گرفته از فرهنگ سازمانی متعالی در فولاد سنگان گفت: در این شرکت، کیفیت تولید از اهمیت به سزایی برخوردار است و با بهینه سازی خطوط تولید، سعی شده علاوه بر کمیت، کیفیت محصول نیز مدنظر باشد.

شایان ذکر است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه و با هدف تولید پایداربخشی ازگندله مورد نیاز این شرکت در سال 94 تاسیس گردید. در حال حاضر واحد گندله سازی به ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال در حال بهره برداری بوده و با تولید و در مدار قرار گرفتن کارخانه کنسانتره سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال به بزرگترین تولید کننده کنسانتره در شرق کشور تبدیل خواهد شد.

کد خبر: 866

منبع: فولاد مبارکه

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0